Badanie rynku
Badanie rynku będzie bardzo pomocne przy organizowaniu szkolenia otwartego, czyli takiego do którego może zapisać się dowolna osoba ,,z ulicy", którą zainteresuje program.
Zanim jednak stworzysz dokładny program i zaczniesz reklamować swoje szkolenie, warto dowiedzieć się, czego potrzebują ludzie w tym temacie.
Często nie jesteśmy w stanie nawet wpaść na to, czego potrzebują osoby, którym chcemy pomóc, jakim językiem mówią, co przyda im się najbardziej.
W tym celu warto jest:
- przeprowadzić rozmowy telefoniczne;
- zrobić ankietę wśród potencjalnie zainteresowanych osób (jeśli chcemy robić szkolenie dla maturzystów, to robimy ankietę właśnie w tej grupie!);
- obserwować swoją grupę offline lub online np. na grupach na FB.
O co warto zapytać? Przede wszystkim o to, co jest NAJWIĘKSZYM WYZWANIEM w tej grupie w związku z tym, czym się zajmujemy.
Bezpłatną ankietę możesz zrobić wykorzystując np. Google Forms.
Twoje postępy
Nawigacja
-
Zanim zaczniesz szkolenie
-
Jak zaplanować szkolenie
-
Metody szkoleniowe
- Instrukcja wprowadzania ćwiczeń i ich omawiania
- Icebreakers
- Lapbooki
- Narzędzia TOC
- Gry i quizy
- Dyskusja i debata oksfordzka
- Studium przypadku
- Metoda Walta Disneya – trzy różne spojrzenia na jedną kwestię
- 6 myślowych kapeluszy Edwarda de Bono
- Narzędzia TOC
- Kody QR
- Jak stworzyć kod QR
- Gry, symulacje, Escape Room
- Gry szkoleniowe w nauczaniu dorosłych
- Ćwiczenia szkoleniowe
- Most na rzece Noruk
- Krwiożerczy Wampir
- Szpieg
- Rajska Wyspa
-
Jak przekazywać nową wiedzę w ciekawy sposób
- Myślenie WIZUALNE
- Jak PRZEMAWIAĆ
- Dobrze (o)powiedziane! – storytelling na szkoleniach
- Metafory i analogie, czyli jak zmienić oblicze swojej prezentacji
- Jak ciekawie mówić o liczbach
- Jak robić slajdy, które koncentrują, ciekawią i zapadają w pamięć
- Jak urozmaicić spotkania firmowe dzięki myśleniu wizualnym